Friday 18 November 2011

Renovation Umah Part 1

Yuhuuu......geng....ari ni just nak cita2 la ngan korang mcmana bermulanya renovation umah kitaorg....haih....mcm2 aku ngan hubby aku plan...tapi akhirnya dah jadi mcm lain..haih...dlm plan lain yg aku design....bla..bla..bla....aku bgtau hubby aku mcmana design yg aku nak.....tapi akhirnya jadi la umah aku idaman tukang buat umah....eh betul ker ayat aku...belasah jer la.....bukannya idaman aku ...tapi belasah jugak lagi ......malas dah aku nak menunggu......kalau tak bila la aku nak merasa duduk umah sendiri....umah tu pun bukan umah baru...dah 10 tahun laki mak beli...sekarang baru la kitaorg terpikir nak renovate umah tu bg cantik balik..sayang pulak kan beli umah tapi tak duduk...so mak dah ngan hubby belum decide samada nak duduk terus umah tu (sementara nak cari second house kat kl) atau just umah weekend ja...kalau ikutkan hati nak duduk la umah sendiri...tapi  macam jauh gak la  nak berulang alik dr Nilai nak ke KL...ngan tol la.....jem la...si kakak sekolah la..si adam lagi.....hurm....tapi entah la.....belum buat apa2 keputusan lagi....cuma yg penting kena make up dulu umah tu bagi cantik ..maklumlah...start kitaorg bercinta tahun 2000 hubby aku beli umah tu...so kira umah adalah umah kenangan detik percintaan kitaorg....xakan di jual la umah tu walaumcmana pun....sayang beb...hehehe

Sekarang umah dah siap..maybe wet kitchen tu nti la aku buat....dah tak der modal...nanti la pulak...walaupun umah tu kecik...tapi aku akan berusaha nak bg nampak cantik dan kemas dan hias mengikut citarasa aku...umah ni murah ja beli masa tahun 2000 tu..harga umah tu masa beli dulu tak sampai pun 100k...tapi sekarang nilai dia dah mencecah tinggi...tambah2 aku nya umah lak dah di renovate...ehehehe....sayang lah..aset tu...lagpun niat nak buat umah pencen kot dan niat utk umah anak2...so jom la layan pic proses umah aku yang kecik tu..dari buruk sampai la cun kami makeup kan..... :)..cukuplah untuk kami berteduh......amin....

Ni masa mula2 sekali proses renovation....pecah bumbung atas....

Dah mula dah berubah

belah tepi

Ni dlm 80% lagi nak siap....

sorri ek..kete sapa tah parking depan umah aku...huhuh

Si yaya dok sibuk test peti surat

Ada la bunga...ni aku tak suruh buat...tapi dia buat...haih

Bahagian depan umah

ha..ni la hasilnya...dah siap semuanya la dr kontraktor..cuma aku nak tambah lampu tembok....pastu tukaq la sikit lampu garaj tu yg pesen bulat....ngan hubby aku ckp letak kipas....sbb time dia nak basuh kete tak la panas....huhuu..belasah ja la yang...

Ni la pagar umah...aku bg design lain dia buat pesen lain..haih hangin haih

Gate aku yg colour buruk...ni pun sama....hadoi....pening pala ku....


Sibuk si yaya dok intai dlm bilik
 hurm..tu la al kisahnya...lain yg aku nak..lain yg dapat..tapi tak pa lah..malas aku nak gado ngan tukang buat umah tu dah.....kang mau besok masuk paper aku telan orang...ekekeke....so nti aku letak lg ek pasal kisah renovation Teratak Kecil Is n Ryna.....tunggu ya part 2

No comments:

Post a Comment