Wednesday 18 January 2012

Tuan blog semput...huhuhu...masuk Emergency Hopsital Selayang Senin Aritu...

aku pakai benda alah ni la...entah apa nama dia...


Nak dijadikan cerita....pagi senin tu aku terbangun dr tidur....nak pegi toilet..tetiba ja...aku rasa tak leh nak nafas dengan elok..semput...pelik...tak penah2 aku sesak nafas....ingat sekejap ja....mayb sejuk aircond kot..then aku tutup la aircond n sapu minyak panas kat dada...still lg teruk sampai tak leh langsung nak baring..dlm hati aku dok doa..Ya Allah..napa ngan aku ni...teruknya semput....terus hubby aku pun terjaga.....dia tanya...aku ckp ok jer bang....sebenaqnya tak ok pun..bukan apa..xnak dia isau...sampai la dia bangun kul 5.30 nak mandi pegi keje...aku still lagi tercungap2...kalau ikutkan ati memang la xnak pegi sepital tu...tapi memandang teruk sgt sampai aku rasa satu tahap aku tak leh nak napas langsung...hadoi..cuak giler...hanya tuhan ja tahu perasaan aku masa tu.....dlm keadaan mcm tu..mula la aku pikir yg bukan2...huhuhu....haih....at last ..dah kul 6.30 terus hubby aku ajak ja pegi Hospital Selayang...dia terus ja gi hantaq si Adam dulu kat umah pengasuh n Alya pun sama siapkan baju Tadika n hantar kat umah pengasuh sebelah..kira umah sebelah tu umah transit si Yaya...hurm apa lagi....pecut la hubby aku pi ke kecemasan...aku seboleh bolehnya xmo pegi...tapi mcm kritikal ja aku nih...sian lak tgk hubby ngan uniform dia...sebenaq nya ada keje penting kat kem....terpaksa la kansel sbb bini tersayang...:)..luv u cayang

Hah...sesampai ja kat Kecemasan....terus ja nurse tu yg depan check belakang aku...terus dia suruh aku pegi ke Zon Asthma utk ambik Gas tu...ingat aku satu dos ja...rupanya aku kena ambik 4 dos beb...hadoi...4 kali aku kena sedut gas...org len sekali dah leh balik..rupanya aku teruk la masa tu siap kena ambik ujian darah lagi.....mula la aku dok pikir macam2 dok ingatla kalau aku kena warded mcmana la anak2 kesayangan aku nanti....tapi alhamdulillah ujian darah aku ok..clear...doktor takut ada jangkitan ker apa...hurm..syukur...sian sgt tgk hubby aku..... muka hubby yg agak cuak tgk aku tgh sedut gas....lama tu..dr kul 6.45 sampai la kul 10 baru aku leh balik..lama kan..org len sekejap ja...sekali dos dah ok..aku kena sampai 4 kali..memang la history family aku ada asma...tapi aku memang tak penah ada....bila pikir balik mungkin sbb aku kemas umah kot..ada la men habuk sikit malam tu...tak sangka la pulak sampai semput sebegitu rupa....hah...pengalaman....hurm..banyak gila la ubat yg aku dapat....dan paling sedih hubby aku nak let go kucing aku si chimoq sbb bimbang aku semput sbb bulu kucing...xper la...berkorban utk bini dan family..so minggu depan chimoq duduk ngan family angkat yg baru....:(  ok la cita pasal ni...tak tau dah nak mengambarkan saat2 yg mencemas kan tu...ehehehe..harap2 tak berulang lagi ...amin...

Ni la antara ubat yg aku kena telan...huhuhu....

Lepas kena ambik darah...diaorg siap pasang tapak lagi takut aku kena warded....alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment