Wednesday 4 January 2012

Kurang Hajar ko

Bapa mengaku tidak bersalah kurung dua anak


2012/01/04

BUTTERWORTH: Seorang bapa mengaku tidak bersalah dan memohon dibicarakan terhadap tuduhan mengurung dua orang anaknya berusia enam dan dua tahun di dalam bilik air yang boleh menyebabkan kecederaan fizikal dan emosi. 

Majistret Mohd Zamir Suhaimee bagaimanapun membenarkan tertuduh, Tan Hooi Keong, 43, diikat jamin RM9,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 3 Februari depan untuk sebutan semula kes.
Bagi tuduhan pertama, dia didakwa menyebabkan kecederaan fizikal dan emosi terhadap anak perempuannya, Tan Ming Zhi, 6, dengan merantai kaki mangsa dengan rantai besi dan mengurungnya di dalam bilik air pada 28 Dis 2011, antara 3 petang dan 8 malam.
Pertuduhan kedua pula, dia didakwa menyebabkan kecederaan fizikal dan emosi terhadap anak lelakinya, Tan Ming Han, 2, dengan merantai kaki mangsa dengan rantai besi dan mengurungnya di dalam bilik air pada tarikh dan masa yang sama. 

Tertuduh yang bekerja sendiri, didakwa melakukan kedua-dua kesalahan itu di rumah nombor 21, Jalan Mawar, Taman Dahlia, Butterworth dekat sini. 

Bagi kedua-dua pertuduhan itu dia didakwa mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang 10 tahun atau denda tidak kurang RM20,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan. 

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Masnuraznim, Abdul Malik, manakala tertuduh tidak diwakili peguam. - BERNAMA 


ni aku ambik dr sumber Berita Harian yer...isk.....geram ja baca

2 comments:

  1. @kasihredhatu la..kesian sgt..tergamak dia buat mcm binatang..padahal anak dia sendiri...haih..xpaham mak

    ReplyDelete