Wednesday, 18 April 2012

Mandi Bersama2 Baru Besh!!!!!!


Salam...pergh...enrty ni..bukan lucah ek...tapi realiti yang elok kita praktikan....ehehehe...so sapa yg belum penuh buat..sila amalkan ek.. :)



1. Urut suami ketiko sedang memandu

Perjalanan pulang ke kampung atau ke mano-mano destinasi percutian memakan maso yang lamo kerana jauh.Untuk menghilangkan raso mengantuk dan bosan,sebagai isteri,anda boleh mengurut suami secaro manjo tanpa menyakitkan diri nyer.Secaro tidak langsung suasano mesro dan harmoni sentiaso wujud tidak kiro lah ketika berado di rumah ataupun dalam kereto.Boleh jugo diamalkan bagi yang samo berkereto ketika ke tempat kerjo.


2. Makan bersuap dan berkongsi pinggan

Ketika sedang bercinto segalo yang dilakukan adalah secaro bersamo.Apo kato amalkan jugo amalan kongsi itu ketika sudah berkhawin.Tidak salah sekali sekala berkongsi pinggan atau cawan ketiko makan di rumah ataupun diluar.Lagi romantik dan mesro jiko boleh saling suap menyuap antaro satu samo lain.Kemesraan yang terjalin ini pasti nyer membahagiokan pasangan anda.


3. Luangkan maso mandi bersamo

Ini salah satu aktiviti remeh yang jiko diamalkan mampu memberikan kasih sayang berpanjangan dalam rumah tanggo yang dibino.Usah segan dengan pasangan kerano mandi bersamo jugo turut digalakan dalam Islam mengikut caro yang dibenarkan.Jiko tidak pun,manjai dan belailah suami ketiko dio sedang mandi dengan menggosok manjo badan nyer dengan sabun wangian.


4. Memotong kuku ataupun membuat rawatan wajah

Pelbagai caro antaro perkaro remeh yang boleh membahagiokan pasangan.Anda jugo boleh membantu nyer dari segi kecantikan seperti memotong kuku tangan serta kaki ataupun membuat rawatan wajah pado nyer.Dengan penuh kasih sayangdan perlakuan manjopasti nyer membuatkan hati suami sonang dengan layanan yang diberikan.Jiko anda berkebolehan,boleh jugo sekali sekala memotong rambut ataupun mencukur misai serta jambang.


5. Jadikan diri anda selalu seperti pengantin baru

Walaupun telah lamo berkhawin,tidak salah sesekali menjadikan diri anda sebagai pengantin baru.Bersiaplah dengan sebaik nyer tatkalo berado di kamar tidur.Layanan yang diberikan jugo hendaklah seperti ketika bergelar pengantin.Dan jangan lah anda tidur kecuali suami mengizinkan ketika berdua-duaan dengan nyer.


6. Sentiaso pamer wajah manis

Ketiko suami anda baru pulang dari perjalanan jauh yang lamo ataupun berpergian dari tempat yang jauh,sambut lah dio dengan wajah yang cerio dan tunjukan bahawo anda sangat merindukan kedatangan nyer.Kalau boleh terus mencium tangan serta pipi tando anda begitu merindui nyer dan sediokan makanan yang istimewo ataupun yang menjadi kegemaran nyer.


Ado tak yang mengamalkan perkaro-perkaro di atas.....:)


16 comments:

  1. balik ni boleh try..ngeh..ngeh...ngeh....shima

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok bebenor kalau nak mencubanya.....huhuuu....

      Delete
  2. xboleh buat selalu...xder org nk tengokkan anak2...hakhakhak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....meh nk bg tips..bancuhkan susu kat diaorg..then bukak cartoon.....pi la mandi...bgtau nak gosok badan papa yg banyak daki....huhuu... :)

      Delete
  3. hik3....
    malu i... tapi mahu.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...xyah la dok malu2...set ja..mau..mau..mau....hahaha

      Delete
  4. Replies
    1. hi..wasalam......malu ek...lama2 dah xmalu dah :)

      Delete
  5. selalu potong kuku..pernah juga gunting rambut dia sebab rambut dia sikit senang gunting.

    ReplyDelete
  6. oh iyer...siap gunting rambut ek....kalau hubby ryna dia tak caya....penah dulu try potong rambut dia...mcm org sakit ryna kerjakan...hahaha..last2 pi kat mamak jugak

    ReplyDelete
  7. wahhh..Allhamdulillah semua saya amalkan..:)..semua org patut cuba..mmg baik utk rumah tangga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la....alhamdulillah..mengeratkan hubungan suami isteri :)....

      Delete