Tuesday 18 October 2011

Kedai 1 Malaysia



Erm...penah dengar pasal Kedai 1Malaysia tak kawan2....meh nak share sikit la info pasal Kedai 1 Malaysia ni  diilhamkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak di atas keperihatinan beliau mengenai peningkatan kos sara hiudp rakyat yang berpendapatan rendah di bandar mcm aku ni...ehehehe...Kedai ni kan berkonsepkan pasar mini yang menjual pelbagai baranagan keperluan asa dengan harga yg murah dan rendah serta berpatutan....murah tau.....

Beras dia ok la...aku beli...masa aku beli tu ada la hamba Allah ni dok ckp ngan laki dia..isk..tak yah la yang....beras dia mcm hancur ja...kang masak jd bubur...hek eleh....mesti tak sedap kan bang beras ni....hadoi....berlagak nak mampus...aku beli ok ja....len kali jgn mai kedai mcm tu....baik hang makan beras herbaponik ja....try la dulu kan sebelum nak komen apa2.. 

Susu pun ada..tapi aku tak penah try pun.....sbb dah biasa susu cap lain...kawan aku bgtau ok ja susu dia...

Ni pic dlm kedai 1 Malaysia kat Kelana Jaya..aku selalu pi yg kat Pantai Dalam jer

Roti pun ada tau..boleh la nak makan

Ni barangan perbadi....aku dah try shower dia..ok gak la...hehehe...anak aku tuang ..sebotoi mcm tu...sebulan jer...


Antara barang2 yg dijual di Kedai rakyat 1 Malaysia






Aku suka gak la beli barang2 kat sini..semua murah n menjimatkan...so...leh la mai try pi shopping kat sini... :)...tq to our PM yang perihatin atas masalah rakyat :)...a big smile for him....most of the items are packaged in smaller pack....contoh dia....pampers baby....choc powder....1kg rice....hurm....memang berbaloi la....credit to our PM....yezzaaaa....

 Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak

No comments:

Post a Comment